Tuntiselosteet

Pikalinkit kohtaan: Spinning - Les Mills

Jumpat

Jumpat

EVERYBODY: EveryBody-tunti on perusjumppa, mikä sisältää hyvän lämmittelyn, monipuolisen lihaskunnon sekä aina venyttelyosuuden. Löydät näitä tunteja useamman viikosta ja jokainen tunti on ohjaajansa näköinen, selkeä, tehokas ja kaikille sopiva kokonaisuus.


ZUMBA: Zumba® on kaikille tarkoitettu hauska ja helppo fitness-ohjelma, jonka avulla nautit treenistä ja itsestäsi. Zumba® on koko kehon kattava, todella hauska ja innostava fitnessohjelma, joka perustuu latinorytmien innoittamaan musiikkiin ja tanssiin. Zumba® soveltuu kaikille ikään, kokoon tai kuntoon katsomatta.
PIUKAT PAKARAT: Tehopakkaus vartalon kiinteyttämiseksi. Tunti sisältää vatsan, pakaran ja reiden alueen lihasten muokkausta. Apuvälineinä käytetään esim. kuminauhoja, keppejä tai Gymstick-tankoja. 


LEMPEÄ JOOGA: Prana Flow- tunti on  dynaamisen virtaava jooga-harjoitus. Prana flow:n metodi on luotu edistämään terveyttä sekä lisäämään sisäistä ja ulkoista voimaa. Sana "prana" tarkoittaa elinvoiman energiaa, ja flow-sanalla viitataan tietoiseen, virtaavaan liikkeeseen. Tunnilla ohjataan tietoiseen hengityksen käyttöön. Aloitamme aurinkotervehdyksillä, jotka lämmittävät ja avaavat. Mukaan tarvitset avoimen mielen, joustavan vaatetuksen, mahdollisesti hikipyyhkeen sekä vettä. Jokainen tunti on oma kokonaisuutensa, eli mukaan voi tulla vaikkei aiempaa kokemusta olisikaan. Harjoituksen fyysinen intensiteetti saattaa vaihdella tuntikohtaisesti, oman hengityksen avulla harjoituksen intensiteettiä voi kasvattaa/ vähentää. Harjoituksen tavoitteena on avoin ja rentoutunut olo sekä virkeä mieli


POTKUNYRKKEILY: Potkunyrkkeilyn perustunnille et tarvitse muuta kuin avointa mieltä ja liikuntaan soveltuvat vaatteet. Harjoittelu tehdään pääsääntöisesti avojaloin. Turvallisuussyistä ei koruja/lävistyksiä tai kelloja.Harjoittelun tarkoituksena on opetella lajinominaisia tekniikoita; otteluasento, liikkumista päkiöillä, lyöntejä ja potkuja sekä kehittää kehonhallintaa, jolloin harjoitukset edistävät niin mielen kuin kehonkin hyvinvointia. Tunti sopii kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Varusteista saat lisää tietoa ohjaajilta.


HUOLETTOMAT HARTIAT: Kehoa ja mieltä huoltavaa ja elvyttävää perusjumppaa. Apuvälineenä käytetään keppiä, jolla saat liikkeet tehostamaan selkärangan käyttöä sekä liikkuvuutta ja lihaskuntoharjoittelussa painottuu myös lihashuolto sekä selkeä tehokkuus.


LEMPEÄ VENYTTELY: Kehonhuoltoa venyttelemällä rauhallisesti ja selkeästi omaa kehoa tunnustellen. Keho huolletaan ja mieli rauhoittuu.


DANCE BALANSSI: Fiiliksiä, hikeä, elämyksiä, tanssia - Minna Reijosen koreografioima tanssillinen tunti. Tunnilla tanssitaan monipuolisesti eri tanssilajeja, mm. lattareita, show, street, disco yms. Tunti sopii aloittelijasta konkariin.

TOTALBODY: Totaalista lihaskuntoharjoittelua monipuolisesti ja selkeästi. Vastusharjoittelua lihasvoiman eri osa-aluieta kehittäen yhdistettynä liikkuvuus- ja tasapainoharjoitteluun. Valmennuksellinen ohjaus lisää tietoisuutta kehosi toiminnasta ja opit treenaamaan tehokkaammin ja turvallisemmin. Totaalista terveysliikuntaa.

 

Perheliikunta, napero-, äiti-vauvajumpat, senioriliikuntaa

Syksyn uutuutena olemma lisänneet aamupäiviin paljon tarjontaa myös perheille ja senioreille.

UUTUUS: Perheliikunta: Lasten Balanssin iloinen koko perheen liikuntahetki keskiviikkoisin ja perjantaisin. Perheliikunnassa alle kouluikäiset lapset vanhempineen (isä, äiti, kummi, mummi) pääsevät yhdessä liikkumaan ohjatusti. Perheliikunnassa kehitetään monipuolisesti lapsen motorisia taitoja liikkuen ja leikkien(erilaiset liikuntaleikit, pallot, hernepussit, temppu/puuharadat, leikkivarjot ym.), opitaan yhteisiä pelisääntöjä ja ryhmässä toimimista. Tunnit ovat iloisia yhdessä liikkumisen hetkiä, jotka rakentavat samalla pohjaa terveyttä edistävään liikuntaharrastukseen myös tuleville vuosille. Tunnilla liikumme paljain jaloin/liukuestesukat. Mukaan tarvitset rennot liikuntaan sopivat varusteet sekä juomapullon. Ilmoittautuminen syyskauteen ohjaajan Riikka Raekannaksen kautta (0405177650) elokuun aikana.

UUTUUS: Naperojumppa: tiistaisin ja torstaisin on tarkoitettu 3-6- vuotiaille lapsille ilman vanhempaa. Naperojumpassa opetellaan leikkien liikkumaan yhdessä toisten lasten kanssa. Tunnilla kehitetään monipuolisesti lapsen motorisia taitoja, opitaan yhteisiä pelisääntöjä sekä ryhmässä toimimista. Naperojumpassa liikutaan leikin kautta, mielikuvien avulla, käytetään erilaisia liikuntavälineitä tuntien tukena ja rakennamme yhdessä lasten kanssa temppu/ liikuntaratoja. Tunnilla liikumme paljain jaloin/liukuestesukat. Mukaan tarvitset rennot liikuntaan sopivat varusteet sekä juomapullon. Ilmoittautuminen syyskauteen ohjaajan Riikka Raekannaksen kautta (0405177650) elokuun aikana.

UUTUUS: Äiti-vauvajumppa: Aikuisen ja alle vuoden ikäisen lapsen liikuntatuokio. Jumppa kestää 45 minuuttia ja koostuu lihaskunto liikkeistä, joissa vauva toimii lisäpainona mahdollisimman monessa liikkeessä. Rakenne on samanlainen kuin aikuisten jumppatunneilla eli alkuveryttely, lihaskuntoliikkeitä (huomioidaan myös lantionpohjalihakset) ja venyttelyt. Jumppa sisältää lopuksi myös vauvan oman osuuden, jossa mm.lorutellaan, käytetään leikkivarjoa, huiveja ym. pieniä välineitä. Tarvitset mukaan pyyhkeen tai viltin lapsen alle ja lelun lapselle. Varaa itsellesi kengät, pieni pyyhe sekä juomapullo. Lapsen suositusikä on 4kk ja siitä ylöspäin tai heti kun vauva kannattelee päätään.

UUTUUS: Iloiset ikiliikkujat (Senioritunti) : Terveyttä edistävää, kevyttä kuntojumppaa senioreille, liikuntaa aloitteleville ja harrastajille. Tunnilla kehitetään ja ylläpidetään lihaskuntoa sekä vahvistetaan peruskuntoa. Jumppa sisältää lämmittelyn, kunto-osion ja venyttelyn sekä rentoutuksen. Iloinen ja reipasmielinen tunti, joka parantaa tasapainoa, liikkuvuutta, lihaskuntoa ja kestävyyttä. Liikkeitä ei tarvitse suorittaa lattian tasossa, tunti ei sisällä hyppyjä. Mukaan tarvitset mukavat sisäliikuntakengät tai jumppatossut, pienen pyyhkeen sekä juomapullon.

UUTUUS: Kuntopyöräily (Senioritunti) : Helppo 45 minuutin mittainen sisäpyöräilytunti, jossa pyöräillään musiikin siivittämänä, liikunnan ilosta ja riemusta tinkimittä. Tunnilla saa nauraa, laulaa ja vaihtaa kuulumisia pyöräilyn lomassa. Kunto kohoaa ja pyöräilytaitoa voi ylläpitää koko syksyn ja talven. Tarvitset mukaan tukevat sisäkengät polkemiseen, pienen pyyhkeen ja juomapullon. Tunti on tarkoitettu senioreille, kuntoutujille & liikuntaan mukaan pyrkiville. Tervetuloa kokeilemaan ja ihastumaan, aikaisempaa pyöräilykokemusta ei tarvita.

Spinning

Spinning = Sisäpyöräily : Tunti, jossa työskennellään vahvistaen lihasten vauhtikestävyyttä sekä aerobista kuntoa. Kesto 45-60 min. Tunti etenee reippaasti, tavoitteena peruskunnon kohottaminen, varastorasvojen sulattaminen. Nämä tunnit ovat ohjaajiensa näköisiä kokonaisuuksia, joissa vain tunnin kesto on määritelty. Jokaisella tunnilla ohjaaja antaa vaihtoehtoja kevyemmille sekä haastavimmille vaihtoehdoille. 

Les Mills -tunnit

UUTUUS: SPRINT: on Les Millsin 30 min HIIT (High Intensive Interval Training) pyörän päällä. Harjoitus on saanut vaikutteita pyöräilyn aika-ajoista ja siinä käytetään sisäpyörää apuvälineenä harjoittelutavoitteiden saavuttamisessa. Sprint treenin voit itse päättää millaisen harjoituksen teet, säätämällä mm. polkurytmiä ja vastuksia. Tule testaamaan tämä syksyn uutuus maanantaisin 2.10 alkaen.


BODYVIVE 3.1 :on monipuolinen treeni koko keholle. Se on optimaalinen yhdistelmä kunnon kolmesta osa-alueesta; aerobinen, lihaskunto sekä keskivartalon voima. Tunti on kaikille sopiva, jokainen voi tehdä treenistä omalle kuntotasolle sopivan kuntoilun.Hyvä musiikki piristää mieltä, jolloin tunti kokonaisuutena antaa energiaa.



GRIT Strength®: Erittäin intensiivisen 30 min intervallitreeni on suunniteltu haastamaan fysiikkasi. Tehokkaasti kehittävä harjoitus, jossa käytetään harjoitteluvastuksina levytankoa, -painoja, ja steplautaa. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyä, lihasvoimaa ja -kestävyyttä.



CXWORX®: 30 min tehopakkaus keskivartalon lihaksille. Dynaamisten lihaskuntoliikkeiden avulla vahvistetaan vatsa-, selkä- ja pakaralihaksia, mikä parantaa myös yleistä hyvinvointia. Parantaa funktionaalista voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta, mitkä auttavat ehkäisemään rasitusvammoja. Opettaa treenaamaan oikein keskivartalon lihaksia, mikä lisää ymmärrystä niiden tärkeydestä terveydelle. Ei askellussarjoja. Sopii aloittelijoille että edistyneille.


Sh'bam®: Come as you are, leave as a star. Yksinkertaiset, mutta kuumat trendikkäät tanssiliikkeet tekevät Sh'bam tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti - vaikka se ei olisi tyypillisintä sinua. Kehittää koordinaatiokykyäsi, parannat aerobista kuntoasi ja ennen kaikkea koet tanssinriemua. Opit uusimmat tanssiliikkeet listahittien tahdissa ja pidät hauskaa!




BodyCombat®: Itsepuolustuslajeista tuttuja lyöntejä ja potkuja. Energiaa ja voimaa lisäävä tehotreeni, jossa kunto kohoaa, kulutat paljon ja saat vahvemman kehon ja mielen.



BodyPump®: Yksinkertaisesti maailman suosituin ryhmäliikuntamuoto kautta aikojen. Tunti on asiantuntijoiden suunnittelema tehokas ja turvallinen tunti, jossa vahvistetaan ja kiinteytetään kehosi jokaista lihasta. Sopii sekä miehille että naisille kuntotasosta riippumatta. Tunti ei sisällä askellusta ja levytankojen käyttö helppoa. 

BodyBalance®: Kehonhuoltotunti, joka on ihana yhdistelmä tai chi`n kaarevia, joogan voimakkaita ja pilateksen vahvistavia liikkeitä. Voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja rentoutumista parantava harjoitus. Liikkeiden ja musiikin muodostama täydellinen tasapaino. 

BodyStep®: Energinen ja iloinen aerobista kuntoa kohottava tunti. Sporttista step-askellusta korkeutta säädettävälle penkille innostavaan musiikkiin yhdistettynä, joka saa sykkeen huippulukemiin ja ilon irti.