Tuntiselosteet

Pikalinkit kohtaan: Spinning - Les Mills

Jumpat

JOOGA: Prana Flow- tunti on  dynaamisen virtaava jooga-harjoitus. Prana flow:n metodi on luotu edistämään terveyttä sekä lisäämään sisäistä ja ulkoista voimaa. Sana "prana" tarkoittaa elinvoiman energiaa, ja flow-sanalla viitataan tietoiseen, virtaavaan liikkeeseen. Tunnilla ohjataan tietoiseen hengityksen käyttöön. Aloitamme aurinkotervehdyksillä, jotka lämmittävät ja avaavat. Mukaan tarvitset avoimen mielen, joustavan vaatetuksen, mahdollisesti hikipyyhkeen sekä vettä. Jokainen tunti on oma kokonaisuutensa, eli mukaan voi tulla vaikkei aiempaa kokemusta olisikaan. Harjoituksen fyysinen intensiteetti saattaa vaihdella tuntikohtaisesti, oman hengityksen avulla harjoituksen intensiteettiä voi kasvattaa/ vähentää. Harjoituksen tavoitteena on avoin ja rentoutunut olo sekä virkeä mieli

KIINTEYTYS: Kiinteytys-tunti on 60 min perusjumppa, mikä sisältää 15 min lämmittelyn, 30 min lihaskunnon sekä aina 15 min venyttelyosuuden. Löydät näitä tunteja useamman viikosta ja jokainen tunti on ohjaajansa näköinen, selkeä, tehokas ja kaikille sopiva kokonaisuus.

ZUMBA: Zumba® on kaikille tarkoitettu hauska ja helppo fitness-ohjelma, jonka avulla nautit treenistä ja itsestäsi. Zumba® on koko kehon kattava, todella hauska ja innostava fitnessohjelma, joka perustuu latinorytmien innoittamaan musiikkiin ja tanssiin. Zumba® soveltuu kaikille ikään, kokoon tai kuntoon katsomatta.

VATSA+PAKARA: Tehopakkaus keskivartalon kiinteyttämiseksi. Tunti sisältää vatsan, pakaran ja reiden alueen lihasten muokkausta. Apuvälineinä käytetään esim. kuminauhoja, keppejä tai Gymstick-tankoja. 

POTKUNYRKKEILY: 
Potkunyrkkeilyn perustunnille et tarvitse muuta kuin avointa mieltä ja liikuntaan soveltuvat vaatteet. Harjoittelu tehdään pääsääntöisesti avojaloin. Turvallisuussyistä ei koruja/lävistyksiä tai kelloja.Harjoittelun tarkoituksena on opetella lajinominaisia tekniikoita; otteluasento, liikkumista päkiöillä, lyöntejä ja potkuja sekä kehittää kehonhallintaa, jolloin harjoitukset edistävät niin mielen kuin kehonkin hyvinvointia. Tunti sopii kaikenkuntoisille naisille ja miehille. Varusteista saat lisää tietoa ohjaajilta.

KEPPIJUMPPA: Kehoa huoltavaa ja elvyttävää perusjumppaa kepin kanssa. Saat kepin avulla liikkeet tehostamaan selkärangan käyttöä sekä liikkuvuutta ja lihaskuntoharjoittelussa painottuu myös lihashuolto sekä selkeä tehokkuus.

KAHVAKUULA: Kahvakuula-treeniä toiminnallisena patteriharjoituksena. Alkuun perusliikkeiden opettelua ja sitten helppoja ja tehokkaista sarjoja kuulan kanssa. Osa liikkeistä pareittain ja erityistä huomiota keskivartaloon. Omat kuulat mukaan.

VENYTTELY: Kehonhuoltoa venyttelemällä rauhallisesti ja selkeästi omaa kehoa tunnustellen. Keho huolletaan ja mieli rauhoittuu.

FOAMROLLER: Putkirullailua, jossa opit käsittelemään kehon kalvoja ja huoltamaan kehoasi. Ota oma rullasi mukaan.

KEHONBALANSSI: Aktiivisen, hitaan liikkeen ja siihen yhdistetyn hengityksen avulla lisätään lihasten joustavuutta ja rangan liikkuvuutta. Tunnin tavoitteena avata kehoa, parantaa aineenvaihduntaa ja lisätä notkeutta. Oikein linjattu keho on ryhdikkään olemuksen salaisuus.

Spinning

Spinning : Tunti, jossa työskennellään vahvistaen lihasten vauhtikestävyyttä sekä aerobista kuntoa. Kesto 45-60 min. Tunti etenee reippaasti, tavoitteena peruskunnon kohottaminen varastorasvojen sulattaminen. Nämä tunnit ovat ohjaajiensa näköisiä kokonaisuuksia, joissa vain tunnin kesto on määritelty. Jokaisella tunnilla ohjaaja antaa vaihtoehtoja kevyemmille sekä haastavimmille vaihtoehdoille. 

RPM:Les Millsin intervallityyppinen pyöräily-ohjelma, joka harjoittaa tehokkaasti hapenottokykyä, vauhtikestävyyttä sekä polkemistekniikkaa. Polkurytmi ja vastus vaihtelevat huolella valitun musiikin mukaan. Haastavan ja palkitsevan konsepti takia edistyt ja kuntosi kasvaa varmasti.

POWERSPIN: Intervalliharjoitus, kahdella työosuudella. Hikistä, mukavaa menoa eri musiikkityylien tahdissa.KEVÄÄN UUTUUS TUNNIT WINTER WORKOUTISSA TAMMIKUUSSA 2016:

BIKE & BODY: Yhdistelmätreeni pyöräilyä ja lihaskuntoharjoittelua. Helppoa ja tehokasta yhdistä näiden treenien parhaat puolet.

Les Mills -tunnit

UUTUUS: BODYVIVE 3.1 :on monipuolinen treeni koko keholle. Se on optimaalinen yhdistelmä kunnon kolmesta osa-alueesta; aerobinen, lihaskunto sekä keskivartalon voima. Tunti on kaikille sopiva, jokainen voi tehdä treenistä omalle kuntotasolle sopivan kuntoilun.Hyvä musiikki piristää mieltä, jolloin tunti kokonaisuutena antaa energiaa.


GRIT Strength®: 
Erittäin intensiivisen 30 min intervallitreeni on suunniteltu haastamaan fysiikkasi. Tehokkaasti kehittävä harjoitus, jossa käytetään harjoitteluvastuksina levytankoa, -painoja, ja steplautaa. Musiikki ja liikkeet tarjoavat treenin, joka parantaa hapenottokykyä, lihasvoimaa ja -kestävyyttä.


CXWORX®: 
30 min tehopakkaus keskivartalon lihaksille. Dynaamisten lihaskuntoliikkeiden avulla vahvistetaan vatsa-, selkä- ja pakaralihaksia, mikä parantaa myös yleistä hyvinvointia. Parantaa funktionaalista voimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta, mitkä auttavat ehkäisemään rasitusvammoja. Opettaa treenaamaan oikein keskivartalon lihaksia, mikä lisää ymmärrystä niiden tärkeydestä terveydelle. Ei askellussarjoja. Sopii aloittelijoille että edistyneille.

BodyAttack®: Energinen intervallitunti, jossa yhdistyvät atleettiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. Kuluttaa paljon kaloreita, kiinteyttää ja muokkaa kehoa, parantaa koordinaatiokykyä ja ketteryyttä sekä vahvistaa sydäntä ja keuhkojen kapasiteettia. 

Sh'bam®:
 Come as you are, leave as a star. Yksinkertaiset, mutta kuumat trendikkäät tanssiliikkeet tekevät Sh'bam tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa ja samalla koet olevasi tanssiparketin tähti - vaikka se ei olisi tyypillisintä sinua. Kehittää koordinaatiokykyäsi, parannat aerobista kuntoasi ja ennen kaikkea koet tanssinriemua. Opit uusimmat tanssiliikkeet listahittien tahdissa ja pidät hauskaa!


BodyCombat®: Itsepuolustuslajeista tuttuja lyöntejä ja potkuja. Energiaa ja voimaa lisäävä tehotreeni, jossa kunto kohoaa, kulutat paljon ja saat vahvemman kehon ja mielen.

BodyPump®:
 Yksinkertaisesti maailman suosituin ryhmäliikuntamuoto kautta aikojen. Tunti on asiantuntijoiden suunnittelema tehokas ja turvallinen tunti, jossa vahvistetaan ja kiinteytetään kehosi jokaista lihasta. Sopii sekä miehille että naisille kuntotasosta riippumatta. Tunti ei sisällä askellusta ja levytankojen käyttö helppoa. 

BodyBalance®: Kehonhuoltotunti, joka on ihana yhdistelmä tai chi`n kaarevia, joogan voimakkaita ja pilateksen vahvistavia liikkeitä. Voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa ja rentoutumista parantava harjoitus. Liikkeiden ja musiikin muodostama täydellinen tasapaino. 

BodyStep®: Energinen ja iloinen aerobista kuntoa kohottava tunti. Sporttista step-askellusta korkeutta säädettävälle penkille innostavaan musiikkiin yhdistettynä, joka saa sykkeen huippulukemiin ja ilon irti. 

RPM®: Intervallityyppinen pyöräily-ohjelma, joka harjoittaa tehokkaasti hapenottokykyä, vauhtikestävyyttä sekä polkemistekniikkaa Polkurytmi ja vastus vaihtelevat huolella valitun musiikin mukaan. Haastavan ja palkitsevan konsepti takia edistyt ja kuntosi kasvaa varmasti.